۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه

انتشار کتابی با عنوان «خشونت در پناه مسیحیت» در ایران

همزمان با کشته و زخمی شدن بیش از یک میلیون مسلمان در طی سال‌های گذشته زیر سایه جنگهای درون مذهبی بین مسلمانان، اینک کتابی ضد مسیحیت با عنوان «خشونت در پناه مسیحیت» در ایران منتشر شد.
به گزارش «محبت‌نیوز» درحالیکه خشونت، ترور و جنایت زیر سایه اسلام افراطی از سوریه و عراق تا شمال آفریقا را فراگرفته و جنگ شیعه و سنی شعار صلح و وحدت را به یک رویا مبدل کرده و آخرین راه برای جنگ‌زدگان مسلمان پناه آوردن به سرزمین‌های غربی است مرکز پژوهش‌های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ایران کتاب «خشونت در پناه مسیحیت» را به منتشر کرد.

خبرگزاری مهر نوشته مسیحیت در طول تاریخ دستخوش حوادث، تغییرات و انحرافاتی شده که یکی از آنها «استفاده ابزاری از خشونت» است که برخی کارگزاران مسیحیت به جهت منافع مادی به آن جنبه قانونی داده، حتی مشروع بودنش را در کتب مقدس وارد کرده‌اند. چنانچه استفاده ابزاری از خشونت را در ادوار مسیحیت (قرون اولیه و قرون وسطی و عصر جدید) می‌توان دید.

این کتاب اثر مشترک عباسعلی مشکانی سبزواری و عبدالحسین مشکانی سبزواری است که در بخشی از آن به صراحت نوشته شده «میان خشونت و رأفت متدینان یا مدعیان دیانت، با ادیانی که به آن وابسته هستند، رابطه دوسویه‌ای وجود دارد؛ یعنی می‌توان به وضوح تأثیرگذاری رهبران و پیروان ادیان بر رویکرد کلان یک آیین را درک نمود و همچنین می‌توان تأثیرگذاری ادیان و متون دینی بر رفتار پیروان را پی گرفت.

در بخش دیگری هم آمده «مشکل اساسی آن‌گاه رخ می‌نماید که برخی با تمسک دروغین به متون مقدس، رفتارهای شهوانی و حیوانی خود را به دین مستند می‌سازند».

جدا از اینکه انتشار چنین کتاب‌هایی در راستای مسیحیت‌ستیزی است، اما با یک نگاه ساده به مسائل روز دنیا مخاطب متوجه خواهد شد که آیا امروز خشونت در خاورمیانه که جملگی دولتهای آن مدعی اسلام راستین هستند بیشتر است یا کشورهای غربی! جدا از این مسئله پرسش اینجاست که آیا جمهوری اسلامی یا به طور کل کشورهای مسلمان اجازه انتشار کتابی با عنوان «خشونت در پناه اسلام» را می‌دهند؟ جایگاه دموکراسی و آزادی عقیده در کشورهای اسلامی، کجاست؟

“گلرخ ابراهیمی”، نویسنده داستانی درباره سنگسار درحالی به شش سال زندان محکوم شده که داستان او هرگز منتشر نشد. در عین حال بسیاری از روزنامه‌های ایران به علت نوشتن مقالاتی صد در صد اسلامی فقط به علت تفاوت در نگاه و روایت مسئله توقیف شدند.

سه سال پیش روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» به خاطر نوشتن مقاله‌ای با عنوان «امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» توقیف شد. نویسنده این مقاله که خود از چهره‌های مذهبی و مشهور دینی بود تحت شدیدترین فشارها از جانب سپاه قرار گرفت چون به اصل امامتِ حکومتی نقد وارد کرد.