۱۳۹۵ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

اعتصاب ۱۸ روزه کارگران مهابادی نتیجه داد


تجمع ۱۸ روزه طلبکاران مجموعه کشت و صنعت مهاباد در حالی به پایان رسید که مرغداران متحصن با دریافت چک هایی از سوی سرمایه گذار جدید این مجتمع تا پایان نیمه اول سال ۹۶ به مطالبات خود می رسند.
مجموعه کشت و صنعت مهاباد یکی از مهمترین واحدهای تولیدی صنعتی منطقه به شمار می رود که پس از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۸۶ با بحران مدیریتی روبرو شد. به صورتی که از آن تاریخ به بعد مدیران توانایی عمل به تعهدات خود در پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران، مالیات، قبوض برق و گاز و اقساط وامها و تسهیلات دریافتی توسط این شرکت را نداشتند و عملا از سال ۹۰  به بعد این شرکت به صورت نیمه تعطیل به فعالیت خود ادامه داد.
حراج قسمت عمده ای از املاک این شرکت توسط مدیران متخلف و مصادره بخش دیگر اموال کشت و صنعت مهاباد به وسیله بانک ها و طلبکاران و بلاتکلیفی کارگران این مجموعه نتیجه کارنابلدی مدیران تهران نشین کشت و صنعت مهاباد بود.
دسته ای از مرغداران طلبکار با همراهی کارگران این مجتمع بارها در مقابل ساختمان این شرکت، فرمانداری و اداره کار این شهرستان تجمع کردند اما هرباره با وعده های متعدد مدیران و مسئولان شهرستانی برای احقاق حقوقشان روبرو می شدند در نهایت در اواسط تیرماه گذشته ۸۳ تن از مرغداران با تجمع در مقابل شرکت کشت و صنعت واقع در جاده مهاباد ارومیه مانع فعالیت کشتارگاه دام و طیور این مجمتع به عنوان تنها بخش فعال کشت و صنعت مهاباد شدند.