۱۳۹۶ خرداد ۵, جمعه

خودکشی سه نوجوان زندانی ،زندان زابل در اعتراض به فشارهای مسئول زندان

خودکشی سه نوجوان زندانی ،زندان زابل در اعتراض به فشارهای مسئول  زندان
به گزارش حصار، کانون حمایت از فعالان سیاسی و عقیدتی:در اعتراض به فشارهای مسئول زندان زابل سه نوجوان زندانی در این زندان دست به خودکشی زدند.این سه نوجوان زندانی به نامهای بهمن بزیه، امید اشتراک و مرتضی سیاه سر که در زندان زابل محبوس می باشند.
این اقدام در اعتراض به اقدامات رئیس حفاظت اطلاعات زابل “غلامرضا رضایی” صورت گرفت. وی پس از سرکشی به بند کانون اصلاح و تربیت نوجوانان دستور انتقال خط تلفن از بند زندان به محوطه هواخوری را صادر کرد.
نوجوانان به این عمل اعتراض نموده و زمانی که به اعتراضاتشان توجهی نشد، سه تن از آنان اقدم به خودزنی کردند. بهمن بزیه به علت شدت جراحات به بهداری زندان منتقل شد، اما اطلاع دیگری در این باره در دسترس نیست.
لازم به یادآوری است که غلامرضا رضایی عامل فشار و شکنجه زندانیان در زندان زابل است. وی با اعلام این دستور قصد آزار این جوانان را داشته، چرا که با این شیوه مانع تماس زندانیان می شود. زندانیان فقط از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر اجازه تماس تلفنی دارند و بدلیل شرایط اقلیمی و موقعیت خاص زابل و بادهای صد وبیست روزه، عملا امکان استفاده از تلفن در محوطه هوا خوری وجود ندارد.