۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

حکم حبس برای کیانوش سنجری صادر شد

خبرگزاری هرانا – کیانوش سنجری، کنشگر مدنی توسط قاضی احمدزاده در مرحله بدوی به ۱۱ سال حبس تعزیری که بر اساس ماده تجمیع احکام مدت ۵ سال آن قابلیت اجرایی دارد محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیانوش (مهدی) سنجری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده به ۱۱ سال زندان محکوم شد که بر اساس ماده ۱۳۴ معروف به تجمیع احکام مدت ۵ سال از این حبس قابلیت اجرایی دارد.
کیانوش سنجری
آقای سنجری در توضیحی که در این رابطه در صفحات شخصی منتسب به خود داده است اشاره کرده در تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری بر اساس مواد ۴۹۹، ۵۰۰ و ۶۱۰ و به اتهامات اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در جمعیت (گروهک) غیرقانونی به ترتیب به ۵، ۱ و ۵ سال حبس تعزیری و همینطور ۲ سال ممنوع الخروجی محکوم شده است که باتوجه به اعمال ماده ۱۳۴ موسوم به “تجمیع احکام” مدت ۵ سال از این حبس قابلیت اجرایی دارد.
این کنشگر مدنی به حکم صادر شده اعتراض کرده است.

آقای سنجری، بلاگر و فعال حقوق بشر ساکن آمریکا بود که دهم مهرماه سال جاری به ایران بازگشت.

پس از گذشت مدت کوتاهی از حضور وی در ایران، در نیمه دوم آذرماه سال جاری نیروهای امنیتی وی را احضار و سپس بازداشت کردند.

آقای سنجری حدود سه ماه را در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر برد و نهایتا با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.
آقای سنجری (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تهران) تجربه چند مرتبه بازداشت را در کارنامه خود دارد. وی برای نخستین بار در سن ۱۷ سالگی در جریان تظاهرات دانشجویی در سالگرد واقعه تیر ۱۳۷۸ در اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام (حادثه کوی دانشگاه تهران) بازداشت شد.
این کنشگر مدنی آخرین بار در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۰۶ در هنگامه حضور در درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت شده بود.